úterý 31. března 2009

Breakfast at Motueka

tak zrovna sedim v knnihovne v Motuece a pisu vam psani ;-)
Vcera jsem vyrazil z Greymouthu a tamniho Neptuns Backpackers (Moc pekny hostel, jen za $20 a zadnymi palandami, jeste nikdy jsem nespal v 'dorm', kde jsou jen 3 standardni postele, na kterych novy host najde cisty rucnik, minimydlo a cukratko. Je to stary hotel Gilmor, takze je tam tepla voda na uhli, maji tam i vanu, kterou jsem ozkousel a celkove mily pristup. V kuchyni sice neni tolik nadobi, kolik je clovek zvykly, ale da se. A majitel je sympaticky potrhly ;-)) a zacal okolo 11:45 stopovat.
A tady to funguje nejak vic, nez jinde, nebo co, protoze uz za  pul hodky mi stavel prvni clovek, Shane, a vzal me asi 30km do Puheroa.
Tam to pak trvalo dele, ale nekdy okolo jedne me vzal mlady nemec do Punakaiki, kde jsem znova videl Pancake rocks a blowholes, ted ovsem v dobe nejvyssiho  prilivu, takze jsem vyplacal skoro celou kartu, ale stalo to za to, byl to uplne jiny zazitek, protoze ted to byly opravdu gejziry, ktere kropily vse okolo, vcetne nebohych fotaku ;-)
A jen co jsem dokoncil s ni prohlidku, vzal si veci a stoupnul si pod mestecko, uz asi 3. auto mi zastavilo a v nem 2 izraelky, ktere me vzaly az do Motupika (jely na Richmond, coz je smer na Nelson a tohle misto byla krizovatka cest do Motueky a Nelsonu). Ujeli jsem asi 200km, takze kdyz me vylozily, bylo uz okolo pul seste, tak jsem moc necekal, ze jeste chytnu nejaky rito a planoval, jak si postavim stan za ten exbar na krizovatce, co byl na prodej, ale nejaky mistni me vzal 8km do Tapawery, kde jsem slozil hlavu v Settle Campu. Ten byl taky docela mily, takovy rodinny, tak se mi tam libilo.
Dneska jsem trochu schnul stan od rosy a male prehnaky rano, takze jsem si na silnici stoupl az nekdy okolo 12:45, ale zase ani ne 10 minut a narazil jsem na Stephena z Motueky, co tam zrovna jel, tak jsem tu skoncil pekelne rychle, uz nekdy v pul druhe, ackoliv jsem si rikal, ze to bude trvat treba cely den a vybavil jsem se, stejne jako vcera, sendvici :-)
Davidovi juz jsem zavolal, tak ted si tu v knihovne kratim cas, nez se stavi z nakupu.
Stejne je  zvlastni, jak to kstopovani nekdy jde a nekdy ne. Ted ssebou taham velkej batoh, malej batoh a jeste tasku a lidi me berou a jindy clovek taha jen velkej batoh a neberou. Tak se zda, ze to stopovani na jiznim ostrove nebude tak ztraceny, jak jsem si myslel, ale jeste neni vsem dnum konec, ze..
Tak se zatim mejte pekne ;-)

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ad Punakaiki: Wooow, tyyjo, tak jsi je nakonec videl v akci, ty mas stesti! Moooooooooooooc se tesim na fotky:)
Ad Izraelky: Prosim te, jak mohly jet z Punakaiki do Richmondu pres Nelson, kdyz Nelson je uplne na severu a Richmond v pulce ostrova???

HH:)

morvagor řekl(a)...

HH:Kdybych ssebou mel sterku a nemusel se ohlizet na toho nemce, tak bych tam klidne stravil hodinu a fotil kazdy vytrysk, ale nemohl jsme tam byt furt. Takze par obrovskych nemam, pac jednak bych musel stat dal a jednak jsem nemel namirenou kameru.
Protoze u Nelsonu je taky Richmond, vis ;-)

Anonymní řekl(a)...

Ne ze bych chtela mit nejake blbe reci, ale zda se, ze cim vic mas casu a pohodli, tim min se ti chce psat ;)

HH:)

morvagor řekl(a)...

HH:Eeeeeee..... No comment! O:-)

Anonymní řekl(a)...

Tak ze nemam CO komentovat :-P

HH;)

morvagor řekl(a)...

HH:Pouha sebeobrana O:-)