sobota 28. března 2009

Greenstone - Routeborn track

Tak tedy zase nejake udalosti z posledni doby;-)
21.3.:Odvezl me autem na zacatek treku ke Greenstone parking nejaky Rick, znamy Ala, co pry byl zenaty s jeho dcerou a taky pry bydlel v buse ;-)
Zacal jsem trek tedy nekdy okolo treti hodiny a za cca 3h jsem byl na chate lesnatym terenem. Tam vicero lidi, vcetne 2 americkych rybaru (Toma a Erika), kteri tam nalivali lidem vino (tak jsem se nerozpakoval O:-)) a pak mi jeste za diskusi o radaru vnutili Beef Teriyaki a Apricot Dessert, oboji z edice Backcountry food (obvykle $12 za porci pro 2, ktera je tak pro me, nebo pro 1.5 zeny ;-)), takze konecne moznost to ochutnat. Celkem uchazejici, zvlast ten dezert. Maji tu hosi uplny rybarsky raj. Od toma jsem zase slysel, ze mam excelentni aglictinu, zacina mi to byt podezrele :-D
22.3.:Protoze jsem cestou k chate presel vcera mostek pres prurvu s krasnou moznosti koupani, jaka byla tehda na Sabine hut a pak jsme si ji vycital, tak jsem si rekl, ze bych se mohl vykoupat, ale ukazaly se 2 problemy - rano byla jinovatka a slunce vyslo az nekdy v pul jedenacte a porad bylo tak 10 C, a k rece se dostavalo velice spatne, tak jsem to zase nechal na jindy ;-/
Vyrazil jsem az v 11:40, cesta vedla pres les a planiny. Chtel jsem videt Mid Greenstone hut (12 bunks) , tak jsem se poradil s japonskym wardenem a po pulhodinovem prekonavani wetlands jsem se k ni dostal. Docela hezka, ale zamcena, uz ji pouzivaj jen wardeni. Tam jsem dal cornflakes presnidavku a vyrazil k McKellar hut. Cesta byla porad jen po planich, popripade po okraji lesa a zdala se mi hrozne dlouha. Z Mid Greenstone mi to trvalo 3h25, ale celkove jsem tam dorazoil az v 17:45, kvuli te zachazce k chate. Na chate jsem narazil zase na tu dvojici trampu z Aucklandu, tak byla legrace, tam uz 'tolik' lidi nebylo.
23.3.:Rano jako obvykle zima, vsichni vstali uz nekdy v 7, ja v 8 a vyrazil jsem v 9, mel jsem prvni delsi de pred sebou.
V 10:40 jsem dorazil na Lake Howden hut, prvni z trasy Routeborn. Lidi jak o posviceni, protoze tam jsme prvne potkal ty 'guided walks'. Podle Briana, co bydlel taky u Ala ( kde se nejak zotavoval z alkoholove zavislosti a je vubec zajimava osobnost, hrozne zcestovalej architekt, delal i wardena na trase Greenstone), platej ty lidi za 7denni Greenstone - Routeborn track $1600!! DOC z toho ma samo pekny prachy (ze kterych na druhe strane dotuje ten system Backcountry huts).
Na treku navic u kazde DOC chaty (krome Routeborn Flats) stoji prave chata pro Guided walks, a kdyz ma kazda kapacitu 45+ lidi, tak je na trase totalni mazec. Abyste si to predstavili, guided walk lidem nosi jidlo, dela jim svacinky (dosli na chatu a hned meli krasne sklenicky s cajem a nejaky sendvice) a vubec. Ze si to koupi stari lidi, to jeste chapou, ale rodinky s detma, nebo nejaky skolni vylety?!
Tam me potkala zajimava prihoda. Bavil jsem s e s nejakym chlapem, jak to vypada v okoli Harris Saddle a taky jsem se zminil, ze bych nejradsi tam prespal a udelal si nejake snimky  vychodu slunce. On ze se to nesmi a ze pryu je to jako drahy. Tak jsem to dal neresil a sel jsem na Key Summit, odkud je pekny rozhled. A na zpatecni ceste jse se dal kratce do reci s wardenkou a ona hned, jestli prej jsem ten ceskej chlapik, co chce spat na Harris Saddle! No me lehce omejvali, pac se netajila s tim,ze ji to te nchlap prasknul, coz me teda pekne nasral. Pak si me jeste pri konzumaci obeda u chaty kontrolovala, ze fakt ma zaplaceny kemp na Lake McKenzie. No vesele. Ovsem pokracovani nasleduje.
K jezeru jsem dorazil uz za 2h15 minut, i kdyz to bylo do kopce, ale cesta byla poradna, jak se na Great Walk slusi.
U jezera sice nebyly mista pro kempovani hned u chaty, kde na ne byly krasna mista (asi by kempari tem z chaty kazili vyhled!), ale 10minut od chaty u dalsi zatociny jezera. Nejaky blb si ovsem vymyslel, ze  na ten sterk polozi jakousi umelou travu ve tvaru koberce. To by jestenevadilo, ale kdyz mam stan s 6 koliky a 2 lanky, tak sice muzu zatlouct do koberce kolik, ale ten moc takovych operaci asi nevydrzi. Postavil jsem ho nastor a chybel mi pak jen jeden, ale proc tam nedali treba ty podstavy z Heaphy, ktere fungovaly, to jsme nepochopil...
Vecer byl kemp skoro plnej, samy frantici a izraelci ;-) Odpoledne jsem si zaplaval v jezere, ale jen asi 30 sekund, ta voda byla tak silene studena, ze se to nedalo.
Ovsem co jsem nevidel v chate - napis ve 2 jazycich, ze se nema spat v Harris Saddle, protoze je to nouzovy shelter, ovsem v jakych?? Malym pismem anglicky a cedula jak krava CESKY! To uz jsem zacal tusit, ze tu asi na Cechy jsou zrejme lehce vysazenejsi.
24.3.:Protoze jsem zase trochu schnul stan, vyrazil jsem jako uplne posledni v 10:40, ale po prvotnim cikcaku nad chatu uz cesta sla celkem mirne nahoru/dolu, takze jsem to spravne napalil a v Harris saddle jsem byl uz za 2h 30min, takze o hodinu driv, predbihajic cestou vsechno pred sebou ;-) A tam zase dalsi dvojice ceduli,jako na Lake McKenzie, takze tam zrejme cechy chytaj regulerne, jinak nevim ;-)
Tam jsem si vylezl na Conical Hill, odkud je rozhled siroko daleko, nasel neci slunecni brejle, co uz tam par dni lezely a ted mi slouzi rozhodne lepe, nez moje vypadavajici letecky z Tongarira ;-)
Routeborn Falls uz pak nebyly problem za 30 minut, bylo to z kopce. Pak jsem jeste musel popojit k uplne nejnizsi chate, Routeborn Flats, ktera byla jednak komornejsi, jen 28 posteli a jednak tam bylo misto ke kempovani. U reky, takze zase sandflies, ale zase tam byla sympaticka postarsi wardenka.
25.3.:Rano zase suseni stanu od rosy, tak jsem si mezitim vybehl na Falls, abych si ty vodopady vyfotil, protoze predchozi den bylo odpoledne blbe svetlo.
Start rekordne pozde, az po 13 hodine, ale cesta placata, tak jsem jel jak pist a za 1.5 hod na Routeborn Shelter. Odtammtud jsem musel pesky do kinlochu, ale cestou jsem stopnul nejaka auta, takze jsem usel tak nejvys 6km z tech 18, co to bylo dom.
Pocasi bylo celou dobu pekne, jen posledni den byl nadech k desti, ale jen nepatrne.
U Ala uz nekdy v pul ctvrte, alebyl nekde na praci v tahu, tak jsem jen odpocival, nejak na me dolehla unava.
Dalsi den uz byla jen flakacka, v noci pak desne lilo, stejne jako vcera vetsinu dne, aspon ze v Queenstownu bylo jakztakz. Kvuli busu jsem zustal jeste i dnes, taky kvulki blogu a fotkam, ale zitra v 7:25 vyrazim do Greymouthu, zpet na sever za Davidem do Motueky, tak uvidime, jak to pujde. Zkusit z Greymouthu nejak stopovat, a spat  pod stanem nekde zadara, uvidime, jak to dopadne  ;-)
Aspon ze ted Intercity bus zridil  nocni linku z Wellingtonu do aucklandu za $55, takze tam se snad dopravim levne, ale uvidime.
Tak se zatim mejte hezky,myslim na vas ;-)


1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ad 213: Evidentne jsi s radarem horlive souhlasil, kdyz te tak pohostili;)
Ad 233: S tim Brianem ses osobne setkal - jako nahodne potkal na hutu?
Ad 214: Jo tak proto se fotis zasadne s brejlema, kdyz je sbiras;)
HH:)