pondělí 2. března 2009

From Westport to Queenstown

Tak tedy vyvoj posledniho tydne.
Ve Westportu jsme potkal jednu spolucestovatelku, Veru z nemec, a s tou jsem postupne dojel az do Wanaky.
Z Westportu jsme jeli nejdriv do Hokitiky, pres Pancake rocks v Panakaiki, ktere maji vrstvene slozeni, takze opravdu docela pripominaji hromady palacinek na sobe. Navic v sobe maji 'blowholes', kudyma pri nejvyssi prilivu strika do vzduchu morska voda, nanestesti jsme projizdeli az 2 hodiny po high tide, takze to jen tak trosku psoukalo, ale vic moc nic.
22.2.:V Hokitice jsme spali v Jade backpackers, coz je hostel v budove 'Jade factory', ktera zpracovava jadeit na ruzne ty ozdoby, hned vedle obchodu, ktery byl v prizemi, takze navstevnik se muze zajit podivat doo vedlejsich dilen, jak zrovna zpracovavaji jadeit. Spali jsme tam skoro sami (ja tedy na muzskem pokoji ano), Vera s nejakymi 4 izraelkami, ktere nas pak pronasledovaly jak stiny az do Queenstownu (tedy me aspon ano;-))
Druhy den rano jsme nakoupili nejaky pounamu (chudak moje penezenka...) a odpoledne se vydali do Franz Josef, kde je jeden ze 2 zdejsich ledovcu. Tam jsem narazil zase na Wandu, tak jsme pak vecer pokecali (a narazil jsem na dvojicku cechu (Petr s Vercou), tak konecne zase procvicena cestina). Samozrejme v Montrose backpackers i na ty 4 izraelky :-).
24.2.:Bylo konecne hezke (cti neprsive) pocasi, tak jsem se vydal k ledovci (Wanda si zaplatila guided walk po ledovci asi za $120, a Vera pro zmenu vylet vrtulnikem na ledovec asi za $350, jen ja jsem se rozhodl trochu po predchozich vydajich setrit:-)), ale bylo tam teda docela dost lidu. Pak jsem si udelal 6h zpatecni turu k Rockpoint view, bylo to docela do kopce a celkem narocnejsi teren, coz jsem po Heaphym vital. Cestou zase potkani te dvojicky, a na konci zase toho stareho amika, co jsem na nej narazil postupne v St. Arnaud,a autobuse do Franze Josefa. Ale vyhled stal za to. Bylo to mnohem bliz ledovci, nez dole od parkoviste, a dlouhym sklem jsem videl ty skupiny lidi na ledovci zretelneji, nez jen jako mravence ;-)
25.2.:Bylo prorokovano hezke pocasi, takze jsme se s Verou vydali na Copland track, co je asi 25km za Fox village, cca 20km, a konci v chate Welcome Flats (takze druhy den zase nutno jit nazpatek po stejne ceste), proslavene svymi 'hot pools'. Dali jsme to asi za tech 7 hodin, pac  Vera ma nejak zmasakrovane koleno, tak ji pochod nahoru a dolu po sutrech zpomaloval (mam nejaky stesti na lidi, co nemaji uplnou kondicku, nebo vsechny koncetiny uplne fit:-D). Hot pools staly za to, ale chata byla dost plna, je to tu popularni. Puvodne jsme uvazoval o pokracovani k Douglas Rock hut, asi 3h, ale prisli jsme na to moc pozde, tak jindy. Da se projit i do Mt. Cook village pres prusmyk, ale na to jeden potrebuje horolezeckou vybavu a dobre pocasi. Samozrejme i sandflies tu byly, potvory. Taky to byla prvni dvoupodlazni chata, co jsem videl.
26.2. navrat do Franze Josefa a 27.2. autobusem do Wanaky. Cesta byla docela dlouha, ale zastavovali jsme vsude mozne, vcetne lososi farmy, kde si muzete koupit ledacos z lososa, vcetne filetu, o dost levneji, nez v obchode, tak Vera koupila filet a vecer jsme si udelali opulentni vecu. Behem cesty okolo Lake Wanaka a Lake Hawea byly teda uplne uzasny scenerie, hned bych se tu zabydlel :-( Skoro si jeden rikal, ze by mohl pro toho farmare, co ma pozemky u jezera, hned pracovat i zadarmo, jen aby si uzil ten vyhled.
Ve Wanace jsem zustal 2 dny, Vera odjela dalsi den s Enriquem (dalsi manik z backpackeru) stopem, byli jsme vsichni v Puzzling world bludisti, ale zase tak mo me to neuchvatilo). Pak jsem shledl The Visitor ve znamem kine Paradiso (maji tam misto sedacek sofas, gauce a podobne, vcetne vw brouka). A na prvniho jsem ukecal 3 svedy z meho pokoje na ride do Queenstownu, kde jsem ted.
Chci si tu vyridit TRSE vizum pro praci v zemedelststvi, abych si vydelal v breznu nejake penize na ty 3 tydny na severnim ostrove, uz mi opravdu velmi dochazeji. A RID budu potrebovat jakbysmet.
No, fotky az priste, porad je nemam zpracovane. Tak se zatim mejte hezky, ted na vas doma myslim trochu vic, nez jindy...


1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Wow! Vitej zpet chlape! ;-) Sice te pravidelne sleduju na Facebooku,ale to neni ono,doufam ze se zas nekdy potkame na ajsku.;-)